20151012

Projekt bastun.



Äntligen! Ja äntligen säger jag om detta projekt! Det har tagit mej ett ljusår, främst för allt slipande och främst för att få till färgen! Det var inte det lättaste eftersom jag målade på "en gammal nyans" och inte nya paneler och bastulavar. Ljusgråa lavar fick jag glömma eftersom jag först testade att måla dem i vit bastuvax och de då skiftade mot ljuslilabeige. Det var bara att slipa bort och på med en ny ljus nyans. Bänkarna oljade jag 4 ggr och sen slipades dom lätt för att inte bli så hala. Väggar och tak oljades med en svart bastuvax 4ggr men ändå så att träslagets grenar och form kommer igenom. Jag kommer aldrig ner att måla en bastu och nu fan ska jag flytta in i bastun för att kompensera allt jobb jag satt ner på den! :D Tack och hej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar