20150923

På tumis.


I helgen var vi två iväg till Åbo på hotellnatt. Jag hade bokat hotell och restaurang i förväg som överraskning till Robert som fyllde år. Vi började med IKEA och sen in till stan. Väl framme drog vi ut på stan och gick igenom en hel del pubar. Så mysigt att bara få strosa runt vi två och prata och skratta. Ibland glömmer man bort hur roligt man kan ha då man är bara vi 2, som förut. Nu kretsar allt kring Enya och all energi går åt till att styra allt hemma. Så det var verkligen välbehövligt att få komma iväg på tumis och bara glömma allt annat för en helg. Restaurangen jag bokat visade sig vara den bästa vi ätit på i Finland, och maten vi fick kunde lätt klassas som top 3 vi nånsin ätit! ( betyg strax efter Italiens, Florens oxfilé och Roms tryffelpasta) . Alltså, jag åt den godaste carpaccion jag nånsin smakat och den överlägset godaste pizzan men aura, päron, bacon, karamelliserade nötter och rucola. Det var himmelskt! Restaurangen heter Tintå. Vi åt och drack gott, och sen strosade vi vidare på pubrunda. Vi avrundade före midnatt och gick tillbaks till hotellet. På morgonen åt vi den bästa frukosten och sen åkte vi hem till vår lilla älskling igen! En underbar helg med karln min helt enkelt!:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar