20150826

Älskade Prag!

Jag sa det igen; Hit åker vi igen nån gång!
Detta är en stad som jag bara älskar så, om man kan förälska sig i en stad så är det denna. Dels för att den är vackraste stan jag hittills besökt och dels för att den andas romantik och så mycket liv på nåt sätt! Nu var det andra gången här och vi kommer absolut att åka tillbaks! Alla vackra gator, alla vackra utsmyckade byggnader, all god mat och alla ölpubar! I love it! Om du inte har besökt Prag så ska du absolut göra det! Du kommer inte bli besviken!
Denna gången möttes vi upp av Altenbeck/Lundbergs familj och vi hade det så mysigt! Vi drack, åt , gick på zoo, shoppade, slappade och bara hade det skitkul! Fastän vi hade barnen med oss funkade även kvällarna bra för vi delade på oss så jag och Anna-Stina slapp iväg nån kväll och så gubbarna nån kväll. Anna-Stina och jag tog verkligen ut friheten och drack så många paraplydrinkar vi hann med på dom timmarna! :D På ena stället drack vi mitt livs godaste cocktails och 3st blev att kosta 7e! En 0,5liters öl kostar på pub ca 1e, och en vinkaraff ca 2-3e. Man får känna sig som en miljonär där ;)

Det var så kul att barnen lekte tillsammans och dom bokstavligen älskade att gå på zoo. Där fanns 650 olika arter och 2500 djur så det fanns en hel del att se på.

En otroligt kul resa hade vi och bästa resesällskapet! :) Tack finisar!
Ända minuset med resan var att flyget hem blev 21h försenat, måttligt kul med en 2 åring mitt i natten kan jag säga er. Men nu är det bara att invänta ersättning från Norwegian och börja drömma om nästa resa... :D
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar