20150509

Lördag.

Morgonpigg som jag är (NOT) steg jag upp till jobbet och for iväg kl 8 imorse. Jag slutade kl 14 och jag for hem och plockade upp Enya och vi for raka vägen till simhallen. Där badade vi tills vi fick kallt och sen hem igen. Ikväll kom min kära snälla bror till oss körandes med ett jordlass. Vi har allt tur med pappa och brorsan som kan hjälpa oss med sånt här så vi slapp allt lätt undan! Ett stort jordlass fick vi av brorsan och han var även snäll och jämnade marken på samma gång så vi fick det ännu lättare. Nu ska vi jämna ut jorden ännu mer imorgon och sen ska allt ris och alla kvistar föras bort från gården! Inom snar framtid ska vi så gräsmatta och pallkragarna ska målas mörka och sen ska dom fyllas med jord. Jag ska åka iväg och köpa dekorationsstenar att sätta i gångarna mellan odlingslådorna och sen återstår att se vad vi ska odla i lådorna!

Så lite har iallafall hänt sen vi började på...:)

För övrigt så har Enya hunnit sparka (!!!) bort mitt stora födelsemärke då vi busade! Vete fan hur hon lyckades med det men jag har länge tänkt jag borde gå och operera bort det men det skötte ju Enya galant så det var bara att plåstra om det och så sparade vi in på årsavgiften på samma gång!! :D :D 

Så semmoinen lauantai meillä! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar