20150323

Tiden går fort...

...då man har roligt!

Redan 3 veckor har vi nu bott i vårt hus, och varje dag hopar sig sånt som "borde" göras och eftersom man har en 1,5 åring som hänger en i benet så skjuts dessa "måsten" upp till nästa dag. På detta sätt får vi lätt dagarna att gå, och dessa 3 veckor har gått så otroligt snabbt så det e inte klokt!

Hjälpköket börjar i alla fall ta form, det är det runmet vi satsat mest på nu. Skåpdörrarna kom nymålade tillbaks och väggarna målas och tapetseras. Jag ska skriva ett helt eget inlägg om hjälpkökets väggar i nåt skede, hur vi gjorde med den fula våtrumstapeten osv. Men det får bli då vi har väggarna helt klara!

Idag har jag målat en kort vägg i Enyas lekrum i en svart tavelkritfärg. Det kommer att bli så häftigt då det är helt klart!:) Funderar ännu över om vi borde måla om dom resterande väggarna o rummet på samma gång, (dom e vita), före vi börjar sätta upp tavlor/ lister på väggarna. Men får se..;)

Imorgon borde jag börja ta itu med alla 30st lådor som fortfarande är oupplockade i garaget, suck. Tiden räcker inte till alls nu, och det känns varje kväll som att jag behöver minst 10 timmar till i dygnet!

Men fastän vi håller på med ytrenovering hela tiden och det känns stressigt, så är det en så himla skön känsla att ha ett eget hus! Varje gång jag går ut på gården så möts jag av den härliga känslan att detta är vår gård. Bara vår och vårt egna hus! Att få se Enya vakna på morgonen och se ut genom fönstret och förväntansfullt säga " utchkanan" och "sandlådan" är bara det så tacksamt! Och att sen kunna gå ut med henne och hon får leka på i sandlådan medan jag gör mitt eller bara njuter på terassen är underbart!!! :)

Vi lever livet och renoverar på samma gång! Och det känns super!!! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar