20160119

Så Länge Det Varar...

Det är att passa på att njuta av dessa lediga vardagar så länge det går, det är inte hela livet jag kommer jobba 4dagar/vecka... Men för tillfället känns det som jag absolut inte kunnat ta ett bättre beslut. Det är nu vi har ett litet barn som behöver all extra tid och all vår energi, det är nu som man vill va med och inte missa allt roligt hon lär sig och säger varje dag. När jag börjar jobba fulltid igen så är det dagmamman som får uppleva allt det underbara med henne istället. Man önskar såklart att Robert också skulle få uppleva dessa lediga vardagar på samma sätt som mig, men tyvärr är det omöjligt med hans jobb. Men idag har vi varit lediga hela familjen, så från morgonen kom brorsan hit med sin vovve som vi skulle sköta idag , och vi klädde på oss och gick ut i solskenet. Vi gick ner till "stranden" och Enya fick åka kälke. "Lujaaaaaa" ropar hon hela tiden till pappsen får springa tills han nästan ligger rak lång på marken. :D Vi fixade (läs Robert) chili con carne till lunch/middag och jag fann energi till bullabak efter städningen. Ibland undrar jag om det bara e jag och mamma min som älskr att städa då det blir fina soliga vårvinterdagar?? Älskar att ha huset finstädat då solen lyser in!! Enyas trots har förövrigt blivit lättare igen. Nu är hon mer i en sån period att hon vill att vi sitter brevid och leker med henne, och så leker hon 5min med lego för att sen "ha trååååkit" å frågar va hon ska göra...pyssla, lego , moddelera, dockhus, pussel, bus med Marley, hoppa i sängen, klä ut sig, läsa böcker, dansa till musik, måla, ut i snön...jaa så ser våra lediga dagar ut... Om och om igen, allting 5-10min å sen e det trååååååkit. Hahha!:) Det e nog bara hälsosamt att ha lite tråkigt ibland också och faktiskt fundera ut själv lite vad man kan hitta på...:D Imorgon blir det att starta igång jobbveckan och så jobbar jag ännu lördag för att sen åka iväg på tumis med Robert:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar