20160104

År 2015.

År 2015, ett av dom åren man kommer att minnas bäst och som ett av dom lyckligaste åren i ens liv. Direkt en av första dagarna på år 2015 gick vi till banken och frågade om dom vill bevilja oss ett bostadslån. Det ville dom som tur va, och det var början på en lycklig resa för oss genom hela året eftersom vi verkligen inte hade kunnat ens drömma om ett så stort och fint och nytt hus före vi gick in i banken. Så där börjar vårt nya liv i vårt drömhus i februari 2015. Ytrenovering efter ytrenovering, och sakta men säkert börjar det kännas som vårt hem! Förutom att få sväva på rosa moln med husköpet så varvades det med sköna dagar med Robert och Enya i egen trädgård på sommaren! Ibland fick man riktigt nypa sig i armen för att se om man drömde eller inte. Sån glädje, sån lycka, att en stor dröm gick i uppfyllelse med den man som är både min bästa vän och min älskade!!! Ett långt liv framför i ett eget stort hus med dom man älskar allra mest! Året med Enya har varit helt fantastiskt! En glad, pratglad och duktig liten tös har vi fått spendera så gott som 365 dagar med!!! Hon är den som gör mig och Robert ännu starkare tillsammans och den som ger oss så mycket glädje så man orkar alla jobbiga dagar med! Trotset lämnades tydligen över till år 2016.. Vi bestämde oss även för att uppfylla en till dröm, nämligen köpa oss en badtunna! Den kommer att komma väl till användning, och det är så underbart avkopplande att sitta där och njuta, det var en bra investering tycker vi! Ett av datumen jag också minns väl från året som gått var då jag och Robert firade hans födelsedag i Åbo på tumis! Att bara få va han och jag, och strosa runt i lugn och ro, äta gott och dricka goda drycker... Hur roligt vi har tillsammans då vardagen och alla måsten med Enya glöms bort!!! Att bara få skratta tillsammans åt allt löjligt och ta dagen som den kommer... Det ska vi hitta datum för år 2016 också! Vi unnade oss även en resa med underbara vänner till vackra Prag, och flyget hem blev försenat 21h! Det var inte alls så roligt då, men sista dan på året fick jag mail från Norwegian där dom berättade hur mycket vi kommer att få i ersättning! Och det var ett mycket positivt besked!:) Det var det bästa avslutet på året ska jag tala om!:) Vi börjar 2016 med en trotsande 2 åring! Vi har tur att vi har en riktig sömntuta, som lätt kan sova 14-15h på natten! Det är vår räddning!:) Och att hon däremellan är den sötaste, roligaste och mest älskvärda typen på denna jord gör direkt livet lite enklare! Vid nyår bokade vi en resa till Stockholm. Vi ska fira min födis i Stockholm några dagar med vännerna där! Så verkligen någonting att se framemot nu inom kort!:) Snart har vi även årsdag jag och Robert, och i år firar vi att vi har varit tillsammans 6 år!!!:) Det måste också firas...får se vad vi hittar på;) 6år med den bäste!!! Jag tror att vi kommer att få ett fint 2016, bara alla hålls friska och får må bra runtom en!

3 kommentarer:

  1. Härliga människor belönas med lycka :) Ni är så värda allt gott älskade vänner :)

    SvaraRadera
  2. Tack snälla fina du!!! Snart ses vi igen <3

    SvaraRadera
  3. Tack snälla fina du!!! Snart ses vi igen <3

    SvaraRadera